Wednesday, August 31, 2016

Allah, Bantu Lah Aku

Abah Mak, bila lagi nak berubah ? Ya Allah, doa yang sama pernah aku pohon dulu yakni pada bekas suami ku. Tapi Allah sudah memberi jawapan pada ku dengan memutuskan ikatan kami. Dan aku terima dengan redha dan kini aku juga merasai kenikmatan yang Allah beri atas kehilangan itu.

Persoalan yang aku hadapi sekarang adalah mengenai abah mak. Aku tidak rela dan tidak mahu kehilangan abah mak. Aku mohon setiap solat ku agar Allah beri hadiyah pada abah mak walau dalam usia yang singkat ini. Aku sedih dengan melihat abah mak tanpa hidayah Mu Ya Allah.

Berilah aku petunjuk dan cara bagaimana agar aku bisa mengheret abah mak ku mencari keredhaan Mu Ya Allah. Sedang diri ini juga masih belum cukup istiqomah. Hanya doa yang mampu ku pohon agar Allah sudi mencampakkan hidayah ke dalam hati abah mak ku yang tersayang.

Allahu Rabbi....

31082016
22:02

No comments:

Post a Comment